Normes de funcionament de la Bústia ètica i de bon govern
Consulta pública prèvia per a la redacció de les Normes de funcionament de la Bústia ètica i de bon govern
Aquest procés pertany a Participació en normativa
Procés de consulta pública prèvia per a la redacció de les Normes de funcionament de la Bústia ètica i de bon govern
La Directiva (UE) 2019/1937, de 23 d’octubre, de protecció de les persones alertadores (whistleblowers) estableix la obligació de disposar de canals de denúncia interna i externa perquè el personal municipal o d’empreses contractades per l’Ajuntament, així com ciutadania en general, pugui informar de possibles infraccions del Dret de la Unió comeses en el marc de l’activitat de l’Ajuntament. Així mateix, i de forma estrictament vinculada a la gestió dels fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat espanyol, la Ordre HFP 1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió d’aquest pla, estableix també la necessitat de disposar d’un canal per vehicular dites informacions.
En aquest context, el Sistema d’Integritat Institucional - Pla de Mesures Antifrau, aprovat pel Ple municipal en sessió ordinària de febrer de 2022, preveu, en el marc de les mesures de detecció del cicle antifrau, la creació de canals per informar de possibles infraccions de l’ordenament jurídic (bústia de denúncies) i per comunicar incompliments o resoldre dubtes sobre la interpretació del Codi de Conducta i Bon Govern de l’Ajuntament de Mataró i el seu sector públic locals (bústia ètica).
A fi i efecte de possibilitar la creació d’aquesta bústia, cal elaborar unes normes que en regulin el funcionament. És per aquest motiu que, d'acord amb l'article 133 del la LPAC, es sotmet a consulta pública prèvia l’elaboració de Normes de funcionament de la Bústia ètica i de bon govern de l'Ajuntament de Mataró des del 10 fins al 24 d'octubre de 2022, ambdós inclosos, per recollir l'opinió de la ciutadania i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectades per la mateixa.
Podeu fer les vostres aportacions clicant aquí.
En cas de dubtes sobre el funcionament de la plataforma Decidim, consulteu la documentació de suport en la part inferior aquesta pàgina, l'apartat de Preguntes freqüents o escriviu a decidim@ajmataro.cat.
Compartir: