Ordenança d'Administració Digital
Consulta pública prèvia per a la redacció de l'Ordenança Reguladora de l’Administració Digital per a la ciutat de Mataró
Aquest procés pertany a Participació en normativa
Procés de consulta pública prèvia per a la redacció de l'Ordenança Reguladora de l’Administració Digital per a la ciutat de Mataró
L’entrada en vigor de la Llei 39/2015 de procediment administratiu comú de les administracions públiques i de la Llei 40/2015 de règim jurídic del sector públic van constituir una oportunitat per tal que els Ajuntaments aconseguissin que els mitjans electrònics esdevinguessin el canal habitual per relacionar-se amb els ciutadans i ciutadanes. El posterior desenvolupament d’aquestes normes realitzat pel Reial Decret 203/2021 pel qual s’aprova el Reglament d’Actuació i Funcionament del sector públic per mitjans electrònics, constitueix l’ocasió per consolidar l’administració digital.
L’Ajuntament de Mataró va decidir emparar-se en el marc regulador general, en tant que, fins a l’any 2018 no s’havia promogut cap regulació específica en relació als mitjans electrònics disponibles en la relació entre l’Ajuntament i la ciutadania, les seves condicions ús i requisits per a fer-ho viable, així com consolidar l’administració digital, reforçant els drets de la ciutadania en un context de seguretat jurídica, eficiència administrativa i innovació pública.
A partir de 2018 amb l’impuls del projecte “zeropapers”, promogut en el marc del Pla de Transformació de l’Ajuntament de Mataró pels anys 2019-2023, l’Ajuntament de Mataró va decidir iniciar la implementació de les eines i els instruments que permetien el desenvolupament generalitzat de l’administració electrònica, i que també serien la base per a obtenir els aprenentatges necessaris per determinar quines eren les adaptacions que aquesta normativa general havia de tenir per al cas específic de Mataró, en base a l’experiència i el treball promogut per la comissió tècnica d’administració electrònica.
Després de 4 anys d’implantació de l’administració electrónica s’impulsa l’adaptació a la nova situació mitjançant una nova norma que incorpori el funcionament electrònic ordinari i el model de relació i utilització de les noves tecnologies més adient, eficaç, eficient, transparent i obert que sigui possible. Partint d'aquesta necessitat d'actualització normativa, la previsió d'un govern de les dades adient ha de constituir un dels pilars fonamentals d'allò que ha de ser l'Administració digital.
És per aquest motiu que, d'acord amb l'article 133 del la LPAC, es sotmet a consulta pública prèvia l’elaboració de l'Ordenança Reguladora de l'Administració Digital per a la ciutat de Mataró des del 25 de setembre fins al 5 d'octubre de 2023, ambdós inclosos, per recollir l'opinió de la ciutadania i de les organitzacions més representatives que potencialment es puguin veure afectades per la mateixa.
Podeu fer les vostres aportacions clicant aquí.
En cas de dubtes sobre el funcionament de la plataforma Decidim, consulteu la documentació de suport en la part inferior aquesta pàgina, l'apartat de Preguntes freqüents o escriviu a decidim@ajmataro.cat.
Compartir: